dimarts, 31 de juliol del 2012

Des de Pushkar

Avui som a Pushkar, un petit poble amb llac sagrat del Rajastan. Una volta despres al llarc i a les paradetes del mati, hem anat al temple de Brahma que es veu que es forca famos, i al entrar-hi un estudiant ens ha comencat a explicar moltes coses i a ensenyar com es fa per "resar", fer ofrenes al llac, ... I sense voler-ho erem amb dos "sacerdots" que ens han pintat el cap i ens han fet demanar sort per les nostres families. Aixo si, a canvi d'un donatiu. Ja n'apendrem, ja de tot plegat! Segur que no hi tornem a caure!!! (Aixo al temple Daurat dels sijs a Amristar no ens va passar, ai aquests hindus...). Per passar l'emprenyada hem comencat a caminar i hem pujat amb la xafogor al temple de Savitri, sobretot per les vistes de les muntanyes, el llac i el poble.
Cansats, hem donat per finalitzada la nostra visita a Pushkar i ens disposem a escriure una mica el que hem fet aquests dies per despres relaxar-nos a la terrassa de l'hotel Everest prenent una mica la fresca, si pot ser.
Ara fa dies que no escrivim, hem passat per Jaisalmer a les portes del desert amb el seu fort i els seus carrers estrets plens de botigues, de havelis i de temples jainistes (i d'estrangers com nosaltres).
Despres d'un dia i mig alla vam agafar un bus nit amb lliteres. Si, si, lliteres al bus. Vam passar 13 hores al bus com vam poder (dormint i tot) per arribar a Udaipur, on a les 5 del mati, en Raju de l'hotel Nukkad ens va deixar dormir a la terrassa fins que fos hora de fer el check in (10 del mati).
Un cop dutxats, vam anar a visitar la ciutat, el palau, el llac amb els ghats (escales) on es banyen, resen, renten roba, ... i un bon dinar a un dels millors restaurants de la ciutat, l'Ambria (13 euros entre tots dos!!!). I despres vam anar a fer de "domingueros" com els autoctons a la vora del llac artificial. Quina ma de paradetes i de gent que hi havia! I el lloc, la veritat, no era massa bonic. Pero no tenen gaire res mes!
El dia seguent despres de fer una mica de compres, no massa per no carregar la motxilla, vam agafar un altre bus per anar cap a Ajmer. Alla hi vam arribar a quarts de nou del vespre i vam agafar un autorickshaw (tuc-tuc) per fer 11km de pujades i baixades de curves per arribar a Pushkar on som avui.

El llac Gadi Sagar de Jaisalmer, la ciutat vista des de la terrassa d'un restaurant, i detall d'un dels palaus jainistes de les afores.

Bus llitera per anar cap a Udaipur, Palau de la ciutat i llac Pichola amb les seves illes-palau al fons.

Llac Pushkar des del ghat de Brahma, cami tallat per porcs i vaques, vistes des del temple Savitri.